Dolazak / Arrival (2016)
Trejler me je u isto vreme i nije i jeste naveo na pogrešan trag. Arrival je SF i da, većina scena uključuje vojsku, nekolicina ključnih scena i vanzemaljce. Međutim, ovo svakako nije film na kakav ste navikli kada su na istom mestu vanzemaljci i američka vojska.
Scenario je napisan po nagrađenoj kratkoj priči Teda Ćanga i zaista se priča lepo prenela na srebrno platno, iako rekao bih konciznije. Dok Ćiang komplikuje stvari, reditelj Vilnoev pokušava i uspeva da ispriča priču kroz minimalizam. Svemirski brod jednostavnog oblika na ravnoj poljani, uz minimalističku muziku skandinavskog kompozitora, uz mali broj zvučnih efekata sa jednim glavnim likom na kog se fokusiramo uz svega dva ili tri pomoćna sporedna lika i nešto statista sa zadatkom u ulozi vojske. Iako zvuči premalo za jedan SF blokbaster, nije, iako ne možemo ovaj film nazvati blokbasterm u pravom smislu reči.
Film se svodi na neumitnost života na neki poetičan način, te poimanje jezika i vremena drugačije od onoga na šta smo navikli (jer zaboga – vanzemaljci). Ejmi Adams, ili kako ja volim da je zovem lažna Nikol Kidman, stvarno prenosi emocije kako treba. Režija je mirne ruke i mirne glave. Vrlo je bitno to da nema telefoniranja i, osim što mi je pomalo razvučen, film je zanatski gledano savršen.
Ostaje samo pitanje da li vam melanholija koju film nosi, kao i ta filozofska težina, prija. Meni ne i to je jedini faktor niže ocene ovog filma koja je, ne zaboravite, sasvim subjektivna.